småstadslögn

Jag skulle aldrig varit nöjd.
Jag skulle aldrig ha lutat mig mot något som var så svagt.
Så den stora planen blev fördröjd.
Den blev förhindrad av en småstadslögn om att våga kan va fel.          
Jag såg år rulla förbi.
Jag såg människor och fabriker stå kvar som om dom sov
men dom var tomma inuti.
Och deras skal bad upp titt himlen om en småstadsharmoni.
Och att jag var av samma sort som dom
det blev min största lögn.
Men om du vill va kvar är det väl bra
men det är inget för mig
det är inte längre jag.
Jag snubblar hellre in i någonting fort
än att behöva ångra allt.
Allt jag aldrig gjort.          
Så all tristess den blev till mod.
Och dom små torgen och butikerna symboler för en plats
där ingen annan ens förstod.
Att världen sträcker sig långt längre bort än dit ögat kan nå.
Och att jag var av samma sort som dig
det blev min största lögn.
Men om du vill va kvar...
Men det finns ingen att klandra där.
Det är bara något mellan mig och mig själv...

  1 kommentarer på "småstadslögn"

Postet av: Moa
är det du som skrivit texten gumman ? :)
2011-07-01, 22:46:58
URL: http://blondofsweden.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin