SVAR PÅ GYMNASIE FRÅGA



Hej A! Lnkpg? Om du menar lkpg så öppnar det inte försen nästa höst, så det vet jag inget om än. Men detta är lite om norrköping.

Stylist linjen är som en dröm! För den kille eller tjej som älskar stil, smink och hålla på med hår.
Du har ca 8 timmar hantverkslektioner i veckan. Då du får sminka, styla hår och tvätta hår (inte färga eller klippa, det är frisör) sen har man även naglar och i år 3 får du lära dig göra arkyl/gele naglar och även göra parament ögonfransförlängning. Du får ett pensel set, som är fantastiskt! Du får hålla på med massa roliga projekt, event, modevisnigar, sm, styla de som går i din klass och i tvåan och trean får du styla ettorna.

Lite mer om linjen..
Du läser svenska, matte, engelska och även sam första året. Sen får du lägga till det i 2-3 och då får du har alltså högskolebehörighet när du går ut.
Lärarna är super bra!! Kan säga att jag har lärt mig mer på de här månaderna än vad jag gjorde på hela högstadiet! Skolan är fräsh. Du får en macbook dator, som du får behålla efter du går ut om du har G i allt. Du kan vara den du är, ingen jävel bryr sig, utan du kan va så som du är (till skillnad från linköping...)
Allt är bra. Skolan är rena drömmen. Jag skulle aldrig byta. Min klass är bäst. Skolan är underbar. Jag vill liksom gå till skolan varje dag och då är de ju bra i skolan, rigth?
Jag rekomenderar verkligen plusgymnasiet i norrköping, vilken linje som helst, men kan ju mest säga för stylist. Men skolan är grym.

Det bästa?? INGA LÄXOR KNAPPT. UNDERBART VA???


Några fler frågor? Fråga på bara babes.


en bild från hemsidan... -->  http://www.plusgymnasiet.se

  0 kommentarer på "SVAR PÅ GYMNASIE FRÅGA"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin