SVERIGES NATIONALDAG



Sveriges nationaldag... alla bara
"what? är det idag.." Tycker de är lite små synd att vi är (typ) de enda landet som inte firar våran nationaldag. Den är ju där för firas inte för att glömas, rigth? Sen är de också synd att nu när jag skriver detta att jag kommer tas som rasist/nasist av en del för jag skriver de här, eller om jag skulle sjunga nationalsången. Jag tycker bara mitt land. Jag har inte något ont om någon, alla är lika that it, varför ska alla hålla på och tjafsa det ? Jag bor i sverige, jag är svensk (skulle vilja vara typ italienare, spanjor eller något coolt) men nej jag är hel svensk, inte rasist/nasist för jag älskar sverige.
Så med detta säger jag, ha en bra nationaldag. (om några år kanske den börjar firas som norges... how nows?)

Du gamla, du fria
1.
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

2.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

3.
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.

4.

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.

(haha en till rolig sak att de är inte alls många ungdomar om ens vuxna som kan sveriges nationalsång? ska vi verkligen vara de enda landet som inte bryr sig om vårat eget land utan bara vill bort utomlands, till värmen, klaga på sverige har så dåligt väder haha.)

  2 kommentarer på "SVERIGES NATIONALDAG"

Postet av: tjohej vad det går mellan pattar & lår!
sv; åh tack! : )
2012-06-07, 13:54:57
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postet av: Jasmin - The dream of being famous!
As fin blogg tjejen! När har du sommarlov? :)

Kolla gärna in mina kategorier helst "jag syr" och "åsikter&tankar" vem vet du kanske gillar min blogg? :)



Har även en tävling om du vill kolla in den.

2012-06-07, 15:49:01
URL: http://jaasses.webblogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin