En Liten Bok

De här med gymnasieval har ju jag redan gjort. Tror dock inte att jag fattade hur seriöst de är, hur viktigt. att de inte "bara är 3 år". Ja de är 3 år, men om du går något du inte har något stort intresse utav är det ganska jobbigt.
Att jag valde stylist, går inte en dag utan att jag ångrar, jag vet vad jag vill bli, jag kan mina mål och jag kommer nå dem de vet jag. Men att sitta där på hantverken göra något jag inte har intresse utav är ganska jobbigt, att tänka att jag kunde sitta och läsa matte, fysik eller något annat JAG KOMMER ha använing för senare i livet.
 
Jag kom ihåg när jag valde gymnasium i 9an, jag var så skoltrött, ville gå sam osv, men trodde inte att jag skulle orka. Så därför eftersom jag ändå älskar bild och form, inredning, aritektur och allt sådant, så valde jag en inrednings linje i Norrköping, en estet linje i Mjölby och sist stylist i Norrköping.
 
Varför jag valde stylist då? Ja, många tjejer är intresserade utav smink, inklusive jag, absolut. Jag älskar färger, vara kreavtiv, att vara kreativ är något att de jag måste ha i min vardaga, "att skapa något". Men till detta behövs även intresset om man ska kunna gå i 3 år med glädje, att orka.
Prata med många om de, att gå sam, natur är inte så jobbigt, visst det är plugg, men jag saknar SÅÅÅÅÅÅHÄÄÄÄR mycket att plugga och skulle göra vad som helst för att drunka i läxor, att ha matte, att ha sam och andra lektioner mer. Men åter till sak, när man går t.ex sam, då behöver du inte vara intreserad utav något på så sätt, du sitter där pluggar och lyssnar som du har gjort i flera år innan, de är ändå alltid en gnutta intressant med de flesta ämnena. Men om man väljer t.ex nu stylist då, jo du har knappt något plugg i "vanliga" ämnen, du behöver knappt läsa något om du inte vill ens, men du behöver gå på dessa hantverkslektioner, att göra frisyer, att sminka på olika sätt, att plugga på olika ögonformer, skugglogiker, hur man skuggar där o där, olika ansiktes former osv... Och vill du verkligen inte bli detta i framtiden, satsa på det? Så kan jag lova dig att de är mycket skönare att sitta och drunka i matteböckerna, samhällslektionerna eller tråkiga naturlektioner.
 
 

Sen måste jag bara säga att jag hade hoppat av och bytt för längesedan om jag inte hade haft så UNDERBARA vänner. Ni är bäst. (visst jag är självständig, men svårt att lämna dem, få gå om ett år och läsa om igen).

  0 kommentarer på "En Liten Bok"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin