Perfekta runt omkring

Skola imorgon igen, fy. Vill bara ligga kvar under täcket, gräva ner mig för ett tag. Slippa allt. Känner mig riktigt jävla väderlös rent ut sagt, misslyckad. Efter studenet kommer jag supa som alla andra, sedan ligga kvar i min säng, vara trött på allt, trött på allt de perfekta omkring, trött på mig själv, på mina tankar. Jag tänker verkligen att de bara är ett år kvar, att jag klarar det och de får jag göra, måste jag göra, jag har inget val liksom, jag måste. Måste, vilket ord, vilken press, vill bara spy på dig. Du gör så mänskligheten känner sig misslyckad och dum. Om man inte klarar något, så passar man inte in i denna värld längre, så känner jag. Hela världen ställer sådan press på varandra, förväntar sig så mycket mer, tror så mycket mer. Att alla ska vara bäst i skolan, att alla ska ha den "perfekta" kroppen, jobbet osv. Perfekt, ett annat ord jag bara vill spy på och gräva ner i ett svart hål och önskat de aldrig kommit upp i folks huvuden. Jag känner att jag passar inte in, jag har tappat allt om hantverken, även om jag försöker allt för få tillbaka det så har jag intalat mig själv att jag är för dålig, att andra är bättre, att jag är sämst. Den största pressen, idéerna inbildar vi oss i vårt huvud. Vi får en bild på hur allt "ska" vara, en perfekt bild, en bild som inte existerar i vår värld. Den bilden gånger 100 går i min hjärna, dagligen, jag mår bara ila av att tänka på det.
 
Jag har fått människor att trycka ner mig, tro att jag inte kommer komma någonstans, att jag inte kommer kunna bli de jag vill. Bara för jag går stylist, ja jag går stylist, men vad spelar de för roll om 10 år? Inget. Det är bara att kämpa. Det är jag som sätter vart gränserna ska gå. Ändå intalar jag mig själv att alla dessa männsikor har rätt, att jag inte kommer klara det och det är pågrund av dessa människor. Men jag vet inte vad jag skulle göra annars? Det finns inte så många alternativ i mitt huvud, jag vill detta, jag ska klara det. Det är de enda som går i mitt huvud.

  0 kommentarer på "Perfekta runt omkring"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin