fördomar & visdom.

just nu? hmm trött på alla j*vla fördomar om allt och inget! jag menar...
vi säger till alla säger att dem är horor om dem knullar med mer än 2 stycken?
men vad är då inte en del killar som knullat med dubbelt så mycket om inte mer..?
-joo dem får högre status och så vidare..
 och vi tjejer?
- vi får rykten om att vi knullar runt, att vi är horor och så vidare.
det är lågt , det är fel engligt mig. men visst man får ju ha sin egna åtsikt om det .. men bara för det är ett annat kön så betyder det ju inte att vi tjejer ska få ta det negativt? jag menar..
vi tjejer kanske inte vill sitta och vänta på "den rätta" ska komma, vi har också lika j*vla kåta som killarna?
för vem fan ska ni annars knulla med killar? varandra ? javisst sure, det finns folk som är lagda åt det hållet med ju. men inte alla. så varför ska vi tjejer få ta skiten?
för om vi alla tjejer skulle va oskulder tills vi gifter oss? då skulle ju för fan minst hälften av killarna också va det !
så fuck alla fördomar och alla fking rykten ? tjejer ta inte åt er!  men visst det finns en gräns ibland.. det beror på och så..

sen trött på alla fördomar om intressen och så vidare..
om jag är tjej kan jag inte gilla och va bra på ex. hockey /fotboll och andra såna sporter klassas som "killsporter"
och att ex. dans/ridning klassas som "tjejsporter" ..
själv så är jag ingen häst tjej coh ingen fotbolls tjej heller direkt. men jag älskar och verkligen älskar hockey !
 
och att om en kille är känslosam och så vidare så kallas han för "pussy" ..
en kille fråga mig en gång om vi gillar när killar talar om känslor , vad han känner för den och så..
och då sa jag " dem flesta tjejerna tycker ju att det är hur gulligt som helst och så vidare" men visst det kanske finns en gräns att den inte ska va för pussy? men varför är det så? varför inte tvärtom liksom?
och vi hade i skolan en gång en dag om såna här grejer..
att ex. redan när man är liten så är det så här fast inte på samma sätt och lite mer diskret..
att när man kollar inte leksaks tidningar så när man kollar på "killleksaker" där det bara är killar på bilderna så är allt blått och grönt ,hårt och tufft tillexmpel och vapen, dinosariuer och så vidare..
på tjejerna är det rosa och rött , gulli gull och putti nuttigt. dockor , köksgrejer och så vidare ..

och sen när blir äldre ..jobbar på samma jobb som killar och tjejer, har precis samma utbilning med någon kille (då man är tjej) och jobbat precis lika längem, så är det ändå killen som oftast i dem flesta tillfällena som får mer lön? det tycker jag själv är fel ? jag menar varför är det så? könsdiskmenring typ..

för länge sen också tillexmpel , fick inte tjejer gå i skolan dem skulle va hemma hjälpa till i köket och pojkarna skulle va ute och jagga och grejer. kvinnor fick inte gå lumpen och killar var nästan tvungna till det. men tänk om man är en kvinna som gillar att skjuta och vill hjälpa till i krig sen? eller om man är en man som inte vill gå ut i krig eller vara med i lumpen? ... det är fel englit mig i alla fall !

homosexuella?...
här är det ett fel , mycket fel tycker jag..!
vi tjejer kan gå och krama varandra , pussa och till och med "ta på varandra" (på skoj då..) utan att kallas för lesbiska. men när det gäller killar .. dem kan knappt krama varandra utan att kallas bögar?
det är ju fan samma sak? eller? 
jag menar bara för jag är tjej kan jag ju lika gärna va lesbisk för jag kramar min kompis som om jag vore kille?
eller..?

tyck till folk !


pecccy and love babes


  0 kommentarer på "fördomar & visdom."


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin