Ideal

Ideal dit och ideal hit. Allt handlar om ideal nu förtiden, kroppar, utseende. Utseende jämför jag inte som förut "åh hon är mycket sötare/snyggare" osv. Jag jämför varenda detalj, ögon, näsa, ögonbryn, panna, kinder, haka.. varenda bit i hela ansikten. Kroppen är detsamma, allt från ben, armar till hals. Det är så hemskt. Hur vi männsikor jämför oss dagligen, hela tiden. Vare sig det är personer på jobbet/skola, okända, våra vänner eller kändisar. Varenda människa är speciell, alla är vackra ju. Ta 10 personer, ställ upp dem på rad, du kommer hitta något du är avundsjuk på varenda en, jag lovar. Skulle de kolla på dig, så skulle de garanterat hitta något på dig med.
Nu låter det så att en människa bara har något som är vackert, men nej hela personen såklart. Men det jag försöker säga att vi alltid hittar felen i oss själva, medans andra inte gör.
 
Jag skulle kunna hitta så mycket jag är missnöjd med på mig själv. Medans jag inte tittar på något positivt. Men jag har inte fått in det själv i huvudet, utan hjälp utav media, kommentarer av männsikor och inte glömma spegeln varje morgon med alla kommentarer (som kan vara postiva också såklart!).
Men allt detta med ideal kan verkligen ta en person till botten, förra året var jag verkligen helt slut på allt. Jag kunde knappt se mig själv i spegeln utan att bryta ihop. Jag försökte förändra allt, inget var bra. Jag ville inte gå till skolan, för folk såg mig då, för jag tyckte jag var hemsk med både utan och med smink, för jag var tvungen att ha på mig byxor och jag kände mig hemsk och fick panik när jag bara var hemma. Kunde sparka av mig byxorna, lägga mig i sängen och skita i skolan. Allt pga ideal, för jag var så trött på mig själv. De var ju "fel" på mig. Tyckte att varenda människa var finare än mig och jag ville verkligen inte visa mig.
Vad jag än tog på mig, var det fel. Jag försökte intala mig själv att jag är fin som jag är, att jag är bra så. Det är inte så enkelt som alla säger när man har det i huvudet.
 
Men vare sig det tar några veckor till flera år, så är det värt de "du måste älska dig själv, innan du kan älska någon annan". Man måste arbeta på sig själv hela tiden, på allt de postiva och vända allt de negativa till bra. Du ska ju inte gå omkring och må dåligt i/med dig själv, du ska ju leva med dig själv ett bra tag till förhoppningvis. Så tyck om dig själv, för du är vacker, du är fin, du är vacker gånger tusen. Du är bra precis som du är. Jag lovar.
LOVE
 
 
 

  0 kommentarer på "Ideal"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin