värden har blivit översminkad vid 10 års åldern?



jag hatar detta..
hur små flickor framför allt (pojkar också...)

* översminkade små dockor redan i 4an.

* katiga små skitungar, med ingen respekt.

* att dem är överdrivna & små biatchar .. medans vi i den åldern lekte med barbie dockor och lekte ?

jag fattar inte det här..?  när jag gick i 4-5;an sminkade inte jag mig inte någon i min ålder sig. nu går tjejer översminkade lika mycket som jag gör som snart ska börja gymnasiet? jag fattar verkligen inte poängen här. när jag var så liten, man är ett barn (jag vet att jag bara ska fylla 16 om någon månad så jag är itne så stor heller) men när jag var runt 10 , då lekte man, man bryde sig knappt hur man såg ut. eller att man itne hade smink om man gick det skolan, för det var en självklarhet för oss då. att vi var små vi sminka oss inte 2 timmar innan vi skulle till skolan.. vi sov så länge vi kunde, sen gick vi väl upp borsta håret och lite sånt. men aldrig så som nu. jag tycker detta är förskräckligt, förfärligt eller vad man ska säga. helt sjukt!!! barn på 8-12 år, missar hela sin jävla barndom, bara för att det är "mordent" och så vidare att sminka sig redan vid 4;an. dem är små uppskäftiga små skitungar, har ingen respekt för dem äldre, dem börjar supa/röka, skiter totalt i skolan och tror dem är "coola" genom att bara leva livet som dem äldre. helt j*vla sjukt!!!

vad hände?
med dem små söta barnen som var när vi va små, naturliga utan smink, lekte som små barn, bryde sig inte så mycket hur man såg ut. utan man lekte , man levde livet som man skulle i den ålderen.. man var ett barn inte en person på 14+ ? jag tycker detta är synd, sjukt och helt ****???? jag vet inte. men vafan, snart kommer väl folk börja sminka sig och skit vid 5 år ålder. sedan kommer det plopa ut bebisar med smink? 

jag säger bara vad fan hände med barndomen??

  1 kommentarer på "värden har blivit översminkad vid 10 års åldern?"

Postet av: hmm
man sminkade sej inte och man rökte o drack inte vid 14års åldern förut heller , inte 15-16 heller , inte lika mycket som nu iallafall , det är inte ungarnas fel det är samhället..
2010-12-25, 15:11:47

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin