framtiden

Har jag några läsare där ute som vet exakt vad de vill bli? Som vetat de sen de var bara ett barn på sådär 4 år. Och kan fantisera om hur de skulle att vara sjuksköterska, doktor, byggarbetare, lärare, fotbollsproffs eller i mitt fall inrednings - arkitekt. Lite annurlunda att tänka de som så liten, när alla andra ville bli "popstjärnor", visst vem skulle inte vilja sjunga? Göra folk berörda med en låt. Men jag kan inte sjunga och hittade något jag brann för så mycket, så ung. Då måste de vara något "gud" vill.  Nemen ni fattar, de måste vara ödet, något med det. Har du någon annan sådan passion? Kämpa för den! Finns så många som håller inne det. Tänker "Nej, de kan jag inte bli, Nej jag kommer aldrig bli det jag är för dålig". Vem FAN har sagt att du är dålig? Kan du? Vill du? Drömmer du om det? Ja fan vad bra! Kämpa för de då! Jag vet så många vuxna som ångrar sig nu, ville bli något annat, hade en "dröm", de ångrar de. Vill du ångra något sådant stort och viktigt hela ditt liv? Tänkte väl de.
 
 
 
Sen när man väl kommer ut med sina "drömmar" , så finns de alltid de som säger "haha, tror du att du kommer bli det eller?", "du vet att du måste kämpa hårt va?", "kommer du aldrig att klara", "man måste vara duktig då". Ursäkta??! Är du jag eller? Ne jag trodde väl de eller. Jag är jag. Vet vad jag vill. Vet vad jag måste kämpa för att bli de. Vet att de inte kommer gratis. Och dem är det minsta som kan hindra dig från att bli något. De enda som hindrar dig från bli det du vill är du själv. Och vem fan sa att du inte var duktig?? Säg inte du själv. Kan du något, vill något och har passion för det, så är det bara att rent sagt att hålla käften.
 
 
Och nej jag säger inte att jag kommer bli världens bästa inrednings - arkitekt, tjäna miljoner och leva guld. Men jag säger att jag ska kämpa för min dröm. Och inte låta en jävel stå i vägen för de.
 
 

 

  0 kommentarer på "framtiden"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin