Vi pressar oss mer och mer för att lyckas

 
 
Vad handlar livet om? Vad är meningen, var är målet? Att ha det mest skrytsamma jobbet, tjäna mest pengar, ha de bästa betygen, ha mest vänner, märkeskläder. Vad är viktigt? Är verkligen alla dessa materiella sakerna så viktiga för oss, att de tar över oss, blir inte en del av livet utan en del utav oss. Att de där skrytsamma välbetalda jobbet gör att du glömmer allt annat, att ha de bästa betygen men missat allt annat i livet. Att vi tappar bort oss själva i allting.
 
 
Vi pressar oss mer och mer för att lyckas. För att just få de bästa betygen, sitt drömjobb eller bara uppnå sin dröm. Det är de inget fel på. Men när vi tappar oss själva på vägen så går det för långt. Visst jag har också höga mål, vill ha höga betyg, tjäna pengar för att kunna bo fint och resa mycket. Men är det verkligen så viktigt som vi får det att låta ibland? Blir du verkligen lyckligare av att köpa alla de där topparna du vill ha varje månad, att ha den där väskan du har drömt om, ha din drömbil, bo i ditt drömhus som du har inrett precis så som du vill ha det. Ja, det är lycka. Men är allt de värt de när familj, vänner och även du själv kommer i mellan? Är det viktigt att ha de finaste kläderna då?
 
 
 
 
 
 

  0 kommentarer på "Vi pressar oss mer och mer för att lyckas"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin