Nyttiga bars

Hur många av er köper dessa "bars" som finns i de flesta mat butiker nu för tiden? Som ska vara så nyttiga och bra osv.. fast så är de ju självklart inte. Så tänkte tipsa er om hur ni gör era egna bars, som är SUPER nyttiga. No suger need, om man inte vill lite såklart haha (som jag..).

Dessa går ju att äta så som ett snabbt mål efter träning, efterrätt eller mellanmål.
 
 
 
1 dl fiberhavregryn (funkar med vanliga havregryn också..)
1 dl solrosfrön
1/2 dl sesamfrön
1 dl tranbär
3 fikon
2 tsk vaniljpulver
1 tsk kanel
2 äggvitor
(totalt 1001 kcal)
 
- Sen kan du självklart byta ut de torkade frukterna mot russin, aprikoser eller nötter osv. (torkad mango, gojibär eller caswell nötter t.ex)
 
Mixa nu allt i en matberedare. Tryck sedan ner smeten i en papperskläd avlång brödform eller en vanlig plåt med papper under (kom då ihåg att inte göra de för smala!!). Sätt in formen i mitten av ugnen på 150 grader i 10-15 minuter. Låt det svalna en stund och skär sedan upp i bitar.
 
 

HOPPAS DE SMAKAR. Pusssssar
 

  0 kommentarer på "Nyttiga bars"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin