Planer för framtiden

 
Planer för framtiden. Fri om 122 dagar. Får gå min egna väg. Inga begränsningar.
 
Vet att många har panik inför framtiden. Speciellt många som ska ta studenten i år. Men jag har ingen panik alls faktiskt. Vet vad jag vill. Frågan är bara när, hur och pengar. Men man ska inte ha panik om man inte ha planer heller, vare sig du går i 2an på gymnasiet eller är 30+ och inte vet vad du ska göra. Finns alltid tid för nya äventyr och mål.
 
http://data3.whicdn.com/images/15460257/large.jpg
 
 
De enda jag känner är rädsla och oro. Rädsla att inte ha en trygghet som skola. Där jag har spenderat nästintill hela mitt liv. Där jag har spenderat de flesta av mina timmar utav dagarna. De jag även lagt tid på när jag har kommit hem. Snart är det över med en lättnad. Men också en rädsla och oro. Oro om att stå på egna ben, rädsla om vart man ska och vad man ska börja eller göra.
 
Mina planer är att jag ska ta ett år med att jobba tjäna lite pengar, samtidigt som jag läser någon språk kurs och något mer. Sedan ska jag volontära på ett barnhem i ett fattigt land. Så hösten 2015 ca tänkte jag läsa ett basår med mycket matte, natur och även språk. Sedan tänkte jag jobba samtidigt. Efter basåret ska jag söka in till universtet och läsa till arkitekt/ inredningsarkitekt eller mäklare. Sen några kurser på det kanske, för att utveckla den utbilnding jag har gått. Sedan uppfylla alla andra mål jag har i livet.

 
 
 
Så med hela det här vill jag säga, det spelar ingen roll om du vet vad du ska göra eller ej.
Ta dagen som den kommer, ta det i din takt, ha kul och lev livet riktigt ordentligt!
För du har världen i dina händer.

  3 kommentarer på "Planer för framtiden"

Postet av: Jennie studerar i Los Angeles
Underbart inlägg:)
Svar: Åh tack så mycket! :)
Victoria Cato
2014-02-14, 22:38:33
URL: http://jsjolin.blogg.se
Postet av: Camilla Blomberg
Tack för lite inspirerande pepp inför framtiden! Jag tog studenten i somras och började plugga kriminologi på en gång. Eftersom jag har x antal sjukdomar så kunde jag inte jobba och var mer eller mindre tvungen att plugga, och då inte heller vad som helst. Det var svårt. Det är så galet mycket annat jag också vill göra/plugga. Svår balans mellan vad man vill och vad man kan också, i alla fall i mitt fall. Vet inte hur jag ska hinna med allt. Men det är väl som du säger. Det finns alltid tid för nya äventyr! ;) Tack för inlägget, det lugnar min inre frustration lite. :)
Svar: Usch då, vad tråkigt med sjukdomar! Men var stark och ta ett steg i taget så kommer du dit du vill en dag ska du se:)

Tack så jätte mycket, värmer!:)
Victoria Cato
2014-02-14, 22:41:48
URL: http://krigszonen.se/
Postet av: ♀Linnéa♀
skönt att veta vad man vill göra, själv är jag en av de med total ångest även fast jag tog studenten förra året..
Svar: Jo det är skönt, men du har ju all tid i världen fortfarande att komma på vad du vill göra :)
Victoria Cato
2014-02-14, 22:52:22
URL: http://vibordedra.blogg.se

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin