Studentes lyckliga dar


Gud vad jag saknar studentdagen, studentveckan, veckorna innan, månaderna innan.
När man beställde studentmössan, när man satt och letade klänning och skor i timmar till både veckan och studentdagen. När man fick mössan, visselpippan, megafonen.. den lyckan. Veta att snart springer jag ut, klar med gymnasiet. Ryser när jag skriver det bara. Den känslan var oslagbar. Veta att man är på väg, att gymnasieåren var snart slut, man var snart "vuxen", nya kapiteln i livet skulle börja på riktigt.

 
 
 
Man var så lycklig, så stresad, uppjagad, ledsen, överlycklig, hade sådan ångest, mycket ångest, stress, och lycka. Studentveckan.. vad ska man säga? Man var så kär i livet, man drack alldeles för mycket alkohol, man sprang omkring överallt, bryde sig inte över någonting mer än att "vi ska ta studenten, fyfan vad vi är bra..". Så mycket jag sjöng de veckorna har jag nog aldrig gjort. Så mycket tåg och bussar på 2 veckor har jag nog aldrig heller åkt på så kort tid, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Linköping, Norrköping.. bara för att inte missa något och leva livet överallt med de mest underbara människorna jag vet.
 
 
 
 
 
 
Dagsfyllor på stan, shots, vin, shots, cider, drinkar.. och om igen. Vet fortfarande inte hur mycket pengar jag brände under dessa veckor, tror inte heller jag vill veta.
 
Så till alla er som tar studenten 2015, TA VARA PÅ ER STUDENT!! De kommer vara en av era bästa dagar i erat liv, veckor och månader. Ta vara på det, så avundsjuk på er ska ni veta.
 
 
 

  0 kommentarer på "Studentes lyckliga dar"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin