Så varför inte göra det till något du älskar?




Jag tror inte de är meningen att du ska gå med en klump i magen varje dag. För att du har ångest för jobbet, skolan eller någon människa i ditt liv som ger dig negativ energi istället för positiv.  

Mår du så dåligt över ditt jobb att du ligger natten innan med ångest, innan du går innanför dörren, under tiden och inte känner någon glädje alls. Sluta. Säg upp dig. 

Mår du så dåligt att du inte ens vill gå till skolan? Då menar jag inte att man är morgontrött osv, för de är många. Utan när du känner att de är helt linje? Helt fel för just dig? Att du inte ens orkar att anstränga dig lite för att bry dig? Då är de ju inte rätt för dig. Byt linje eller sluta och gör det som är rätt för dig, jobba eller resa. 

Har du en vän som ger dig ångest nästan varje gång ni ska ses? Som du alltid kommer med dåliga ursäkter till för att du helt enkelt inte vill eller orkar träffa denna person. Säg upp kontakten. För en person som ger dig negativ energi är ju faktiskt inte värt att lägga tid på. 


Jag menar när du går med en klump och tänker "vad gör jag med mitt liv?, är det här allt?" Dessa tankar ska du inte tänka om det är rätt och det är väl ändå så de ska vara i ditt liv? Du vet inte hur länge du kommer leva, hur länge du kommer gå omkring på den gatan du bor på, handla i de affärerna du handlar i, umgås med de du umgås med, gå ut på de krogarna du gör eller byta blöja på ditt barn du älskar. Du vet inte hur länge till. Jag vet att jag låter hemsk när jag skriver de. Men du kan dö nu, imorgon, om en månad eller om flera år. 

Så varför inte göra den tiden till något du älskar? Något du brinner för? Istället för att känna den där klumpen i magen varje natt och morgon. Så ska du känna glädje och lycka. Att DU gör något med ditt liv, något DU vill, något DU känner är rätt och ditt kall. Något som är du helt enkelt. 

Kort sagt tror jag att det är meningen med livet. Att göra det man älskar och som får en att känna lycka varje dag. 





  0 kommentarer på "Så varför inte göra det till något du älskar?"


Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Victoria Cato

  • En 19 årig tjej ifrån Linköping. Som älskar att inspirera och sprida glädje. Spontan, glad och älskar att träffa nya människor. Bor i en walk in closet, haha.

    Här kommer du få läsa om shopping, fest och träning. Det bästa jag vet är att resa. Jag är målinriktad, postiv och ger sällan upp.

    Följ mig även på twitter & instagram @victoriacato heter jag där!

    Kontakt: [email protected]



    Follow on Bloglovin